بنده علی رفیعی پور هستم مدیر بخش ۳ds max بخش اول اموزش اماده شد.
در ابتدا باید بگم که تری دی مکس نرم افزاری عظیم برای کارهای سه بعدی و معماری و انیمیشن سازی است
سیستم مورد نیاز برای داشتن بهترین حالت تری دی مکس ۲۰۱۱
Vga : 2gig
Ram : 3 gig
Cpu : 3
Os : windows xp vista seven
دوستان اگر سیستمتون پایین هست ناراحت نباشید
شما می تونید تری دی مکس ۷ یا ۸ رو بگیرید
در ابتدا می خوام به معرفی احجام اولیه به پردازم که وقتی تری دی مکس باز می شه در سمت راست می بینیدشون
Box= مکعب مستطیل یا مربع
شما می توانید با کلیک کردن در یکی از خانه های وسط صفحه که به ان
View port
می گویند کلیک کنید و اندازه مکعب خود را تایین کنید
ما به صورت استاندارد در صفحه اول تری دی مکس ۴ ویو پورت داریم
Perspective
Left
Top
Front
که هر ویو پورت به اجسام ما از یک جهت نگاه می کنند مثلا ویو پورت تاپ از بالا نگاه می کنه
خوب بریم سر مبحث خودمون
حجم بعدی
Cone = قیف
Sphere = گوی
Geosphere = گوی با کاربردی دیگر
Cilynder = استوانه
Tube = لوله
Torus = حلقه
Pyramid = هرم
Teapot = قوری
Plane = صفحه ای ساده
راستی دوستان برای خروجی گرفتن از کاراتون مثلا کارتون با فرمت جی پی جی بیاد بیرون باید
رو بگیرید بعد سیوش کنیدShift+q
دوستان درس امروز به پایان رسید سعی کنید با همه این احجام کار کنید باهاشون میز بسازید صندلی بسازید همه چی بسازید باید با همه اینا کار کنید چون بعدا خیلی باهاشون کار داریم
بچه ها درس بعدی: کار با تمامی بخش های این احجام